Moltes Gràcies

Cuteki

lunes, 11 de junio de 2012

Tema 7

Tema 7: Professorat i àmbit tecnològic



1. Exposició del professor recolzat en tecnologies

  • El professorat utilitza l'ordinador i un projecte per a millorar l'explicació.
  • S'empren recursos (presentacions, simulacions virtuals, continguts multimèdia), que pot haver preparat el propi professor o han estat elaborats per tercers (editorials, altres professionals.
Inconvenients
  • L'alumne aprèn millor alguns continguts però no aprèn a utilitzar les tecnologies
  • No fomenta l'accés universal a les TIC
  • No suposa treball cooperatiu, ni promou la participació social
  • Tampoc facilita l'aprenentatge actiu ni l'ús estratègic dels recursos
  • No es beneficia de l'establiment de xarxes, ni participació de la comunitat
  • Esquema professor ensenya i alumne aprèn
Avantatges
  • Il·lustrar amb major claredat alguns conceptes i presentar-los de forma mes atractiva
  • El professorat aprèn a utilitzar les TIC
  • Podria millor la motivació cap a l'aprenentatge de l'assignatura i/o cap a l'ús de recursos informàtics

2.Iniciació a la informàtica

Inconvenients
  • Aquests coneixements són necessaris però no suficients per a fer un ús reflexiu i “estratègic” de les tecnologies per a arribar als propis objectius d'aprenentatge i comunicació
  • Si s'ensenya de fora de context, no es fomenta un aprenentatge significatiu, ni funcional (depèn de l'activitat que es realitza)
Avantatges
  • Es desenvolupen coneixements bàsics necessaris per a poder utilitzar les tecnologies

3.-Treball mitjançant programes educatius

  • Aquesta modalitat consisteix en la utilització de programes, habitualment elaborats per uns altres, algunes vegades és el propi professor qui els construeix.
  • D'aquesta forma sol garantir-se major proximitat als objectius curriculars que estan treballant i a les necessitats educatives de cada alumne.
  • En els programes educatius l'habitual és que proposin exercicis en els quals s'ha de trobar la resposta correcta
  • D'aquesta forma l'ordinador pot aportar un aspecte atractiu i pot resultar motivador.
  • La tasca que se sol demanar no és molt diferent a les quals es realitzen en paper i llapis
Inconvenients
  • Ni el professor ni el professorat aprenen a utilitzar les TIC per a cercar, processar i elaborar informació. No milloren les seves possibilitats d'usar les TIC adaptades als seus objectius
  • Aquesta forma de treball no serveix per a desenvolupar la implicació de la comunitat o de la creació de xarxes
Avantatges
  • Pot fer valuoses aportacions per a l'aprenentatge depenent dels criteris didàctics i pedagògics del programa i segons l'ajustament a les necessitats de l'alumnat
  • Familiarització amb el funcionament dels pc’s
  • Accés universal dels TIC si el professor té en compte les dificultats de cada alumne.
  • Treball cooperatiu a l’accedir 2 alumnes a un pc.

4.-Aprenentatge per investigació
  • Per la seva pròpia essència, es tracta de fomentar l'aprenentatge actiu i el més autònom possible per part de l'alumnat, que es veu confrontant a prendre decisions al voltant del seu aprenentatge.
  • El professor se situa en el paper d'orientador, guia, mediador.
  • La possibilitat de triar entre diferents opcions d'aprenentatge permet convertir el procés de treball en objecte d'aprenentatge.
  • El component cooperatiu permet l'intercanvi de les diverses opinions
Inconvenients
  • Es requereix que l'alumnat i el professorat tinguen coneixements bàsics sobre els recursos que va a utilitzar (principalment les TIC)
  • Presenta dificultats per al professorat per tractar-se d'una forma de treball distinta amb no molta experiència
Avantatges
  • Admet la presa de decisions de l'alumnat en el seu procés d'aprenentatge i per tant és la forma mes apropiada per a treballar l'ús funcional i contextual de les TIC.
  • Permet treballar amb grups heterogenis, de manera que els alumnes puguin ajustar-se als diversos nivells.
  • Desenvolupament professional del professorat a causa de el seu canvi de paper
  • Es presta incorporar la implicació de la família i la comunitat educativa
  • Es fomenta la creació de xarxes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario