Moltes Gràcies

Cuteki

martes, 12 de junio de 2012

Tema 10

Tema10: La WEB 2.0



1.Diferències entre la Web 1.0 i la Web 2.0

  • La Web 1.0 presenta les següents característiques:
    • Pàgines Web estàtiques
    • Els continguts són produïts pel Webmaster
    • L’arquitectura de treball es Client-Servidor
    • Visualitzacióde contiguts mitjançant un navegador web
    • L’usuari solament pot llegir el contingut.
    • És necessari tenir instal.lat un programari client en l’ordinador
  • La Web 2.0 presenta les següents característiques:
    • Gran interaccióentre els usuaris.
    • La plataforma de treballésla pròpiapàginaweb(no ésnecessaritenirinstal·latun programariclienten l'ordinador).
    • Contigutdinàmic
    • Visualitzaciómitjançantnavegador, Lector RSS
    • L’escripturaWeb es compartida
    • La unitatmínima de contingutésel post o article.
    • Totsson autorsde la informació
2.-Aplicacions de la Web 2.0
Aplicacions de la Web 2.0 segons la activitat a la qual es destinat:
  • Per a expressar-se, crear i publicar : Blocs, Wikis
  • Per a compartir, publicar i cercar informació: PodCast, Youtube, Flickr, Del.lici.ous, SlideShare
  • Xarxes Socials: Second Life, Twitter, Facebook.
  • Per accedir a informaciód’interés: RSS, XML, BlogLines, GoogleReader, cercadors especialitzats.
3.-Implicacions educatives de la Web 2.0
  • És un espai social horitzontal i ric en fonts d'informació
  • Està orientatal treball autònomi col.laboratiu
  • Crític i creatiu, fomenta l'expressió personal
  • Permet investigar i compartir recursos crear coneixement i aprendre.
  • Facilita un aprenentatge més autònom, major participació en les activitats grupals
  • Hi ha més interès i motivació.
  • Permet elaborar materials (sols o en grup), compartir-los i sotmetre'lsa comentaris dels lectors.
  • Ofereix espais on-line per a la publicació de continguts
  • Possibilita noves activitats d'aprenentatge i avaluació.
  • Millora competències digitals (cercar, processar, comunicar).
  • Creació i gestió de xarxes de centres i professors.

No hay comentarios:

Publicar un comentario